با نظرات ارزشمندتان به پالایش نوشته ها و مسیر پیش رویم کمک کنید.

۱۳۸۹ دی ۸, چهارشنبه

به دنبال استاد

 سالیانی است که به دنبال استاد و مرشدی می گردم؛ اگر دقیق تر بگویم از زمانی که پایان نامۀ کارشناسی ارشد را زیر نظر استادم به اتمام رساندم دیگر بی استاد شدم؛ در این حسرت هستم که مطلبی را راحت بیاموزم و برای یک فوت کوزه گری ماهها آواره نباشم.
متاسفاته از اولین روزی که بطور جدی به محیط کار قدم گذاشتم نیز هیچ استاد تمام عیاری پیدا نکردم؛ البته افتخار همکاری و آشنایی با اساتید زیادی را داشتم ولی همگی شان در زمینه های تخصصی خودشان استاد بودند، و در زمینۀ کاری من، همیشه این من بودم که به هزار زحمت باید ملغمۀ غلط ها و درست هایم را به دیگران می آموختم.
مدت کوتاهی فکر می کردم که استادی یافته ام و سه چهار سالی از او مطالب زیادی خواهم آموخت، ولی این خیال خام چندان دوام نیاورد.
البته چند وقتی است که یک استاد خیلی پاره وقت هم دارم که گاه گاهی چند ماه یک بار فرصت تلمّذ و بیرون کشیدن کلامی برای آموختن بدست می آید.
ولی کماکان به دنبال استاد و مرشدی می گردم که چند سالی شاگردیش را بکنم، وای چه آرزویی ...
---
پی نوشت: شاید پست شتابزده و نا سپاسی به نظر بیاید؛ نباید فراموش کنم که در طول سالیان گذشته از دوستان و همکارانم بسیار آموخته ام و بعضیشان حق بزرگی بر گردنم دارند؛ اما در اینجا منظورم از استاد، استاد به تمام معنا است ........

هیچ نظری موجود نیست: