با نظرات ارزشمندتان به پالایش نوشته ها و مسیر پیش رویم کمک کنید.

۱۳۸۹ دی ۳, جمعه

حمام شیخ بهایی

این مطلب اگر خیلی هم جزو دغدغه های کسب و کار من نباشد، ولی حتماً ....
---
درون تاکسی در حال رفتن به پارک فناوری دانشگاه (واقع در نازلو) بودم. در صندلی جلو راننده ای مسن (تقریباً پیر) و در کنارش پیر مردی دیگر نشسته و مشغول گپ زدن بودند. دقیقاً به یاد نمی آورم چطور بحث شان به اینجا رسید : "در اصفهان حمامی وجود داشته که می گویند با یک شمع کار میکرده است ........."
از طرف دیگر، لحظاتی قبل جوانی که به نظر دانشجویی سال بالا می رسید به مقصد پردیس نازلوی دانشگاه سوار تاکسی شده  و در صندلی عقب  کنار من نشسته بود.
بحث حمام و شمع که کمی جدی شد، دانشجوی کنار دستم نیز وارد گفتگو شد تا افکار پیرمرد ها را کمی روشن کند: "آب حمام اصفهان، توسط انرژی هسته ای گرم میشده که ایرانی ها چند قرن پیش آنرا کشف نموده بودند؛ اما انگلیسی ها که  حمله کردند، برای اینکه از انرژی هسته ای آن سر در بیاورند آنرا دستکاری و خراب کردند، حتی تکه هایی از انرژی هسته ای حمام را شکسته و با خود به انگلستان بردند .........."
هنوز برایم جالب (احتمالاً بیشتر مضحک یا گریه آور) است که این جوان با چنین آب و تابی ....

۱ نظر:

رضا آزادگان گفت...

یکی از دوستان نزدیک بعد از خواندن این پست گفتند که چرا سیاسی می نویسی؟!
با خودم فکر کردم این که سیاسی نیست، در این پست فقط کمی نقد طنز آلود وجود دارد.
البته ناگفته نماند که کمی تعدیلش کردم ...