با نظرات ارزشمندتان به پالایش نوشته ها و مسیر پیش رویم کمک کنید.

۱۳۸۹ آبان ۲۰, پنجشنبه

مهمترین مانع رشد صنایع نوپا در کشور

چند وقت پیش خدمت یکی از اساتید بودم و گله میکردم از بروکراسی، از کشفیات خودم تعریف می کردم که علت عدم رشد صنایع در ایران را کشف کرده ام.
مشغول تعریف فرضیاتم بودم که اظهار نظر استاد متوقفم کرد و به فکر فرو رفتم:
"آن چیزی که شما اکنون بعنوان بروکراسی تجربه کرده اید و به عنوان اصلی ترین مانع رشد صنایع در کشور ارزیابی می کنید، فقط چیزی است که شما به عنوان یک شرکت نوپا تجربه کرده اید، ولی شرکت هایی که در مراحل بالاتری از رشد قرار دارند با موانع بزرگتر دیگری نیز مواجه هستند ........"
امیدوارم روزی در موقعیتی قرار بگیرم که بتوانم تجربیاتم  از یک کسب و کار رشد کرده را نیز بیان کنم.
ولی آنچه که به توافق رسیدیم: در وضعیت فعلی یکی از بهترین کارهایی که دولت می تواند در راستای رشد صنایع انجام دهد:
"با توجه به اینکه به خیر ادارات دولتی امیدی نیست، حداقل از دخالت های بروکراتیک در امور صنایع اجتناب شود"

۱ نظر:

ناشناس گفت...

به قول معروف ما را به خیر تو امیدی نیست، شر مرسان!